Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Linda Pira

Av karma-is-a-bitch - 27 juli 2014 19:12

Intressant sommarprat dock stör mig på invandrarsvenskan när man är halvsvensk.

Vi har en del gemensamt att brutalt svikna av vuxna. När jag var liten tvingades jag bli vän med en polsk tjej. Systematiskt började man särbehandla oss. De gav bort MINA leksaker till henne. För att köpa dyra presenter till henne framför mig. Jag fick aldrig följa med till min fasters lantställe  där mina lekkamrater Å och F var för de skulle vara Dianas vänner nu. Vad jag än gjorde var jag sämre än Diana. Jag var elak och bortskämd, sakta men säkert trycktes 

Mitt självförtroende trycktes ner till botten. Jag hatar Dessa människor än idag,Liksom Linda Pira gjorde de vuxna små osynliga saker för att särbehandla.Hästarna blev en stor tröst i mitt liv, det var som att gömma sig ifrån vuxenvärlden. Jag drömde många gånger att jag skulle lägga en orm innanför deras tröja, jag gillade tanken att skrämma dem, såsom mitt fantasibarn Malte. Nu har jag fått min revanch, jag har lämnat mitt barndomshem, jag lever med en fin man, i ett fint bostadsområde. Diana slutade som sektmedlem i livets ord. Kusinen kommer alltid vara en looser. Min faster kommer aldrig få den kontakt med mig som hon önskar. Så precis som Linda Pira får man en revanch

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards