Alla inlägg under oktober 2015

Av karma-is-a-bitch - 18 oktober 2015 17:22

Kl 2 på natten den 27 vaknade jag av en annorlunda smärta, i mage rygg och höft. Fattade genast att det var värkarna som hade börjat. I början var det rätt oregelbunda och jag försökte sova, gick så där. Ringde in till förlossningen och rådgjorde med dem. Hon sa att det blir bebis idag och att söndagsbarn var snälla barn, men jag skulle ta två alvedon och en varm handduk å återkomma om detblev värre. Jag skippade alvedonen och ställde mig i duschen hjälpte lite grann. Gick och vankade fram till klockan sju då peter vaknade och frågade hur jag mådde. Åt helvete svarade jag. Ringde in igen och kravlade fram att nu går det inte längre och det är tätt, det var set förvisso inte men ville åka in nu. då är du välkommeB till mölndal, wtf Vi var ju ibställda på östra. Peter tyckte jag skulle sagt att jag ville till varberg. sagt och gjort vi åkte in var där vid åtta och fick en jättefin barnmorska som hjälpte oss, satte på CTG och fick en spypåse och peter fick öppna ett fönster för att inte spy. Vi kommer bli hemskickade sa han. Nej sa barnmorskan du har så ont så du får en morfinspruta och sömntabletter därefter kan förlossningen börja. Vi skrevs in jag fick ett par sköna trosor å rock å frukost.sen sov hag ett tag Peter jobbade, kände av värkarna men långt borta. När jag vaknade var jag öppen två centimter..suck.. Sen blev det CTG vilket nu blev mycket jobbigare och många timmars vankande i ett rum med mobil som ända sällskap. Klockan nio kommer barnmorskan som ska jobba natt in och undersöker fortfarande 2 cm och livmoderhalsen är nu utplånad. Nytt Ctg fast jag ber att jag har ont och inte orkar. XTG visar kraftiga värkar och tillslut så reser jag mig upp och kontakt med bebisen avbryts. Barnmorskan kommer in och bestämmer att hon ska sätta igång mig genom att slå hål på fosterhinnorna AJ. Sagt och gjort lite fostervatten kraftiga värkar och nu får jag lustgas.Nu blir livet roligare jag sjunger å skrattar high on drugs som jag e. Barnmorskan gör en ny bedömning och jag är öppen 3 cm och nu ska en narkosläkare komma å gr mig en Epidural. en ny barnmorka kommer å frpgar om hon får ta med sig sin student - javisst har ju själv varit vfu-student. Jag hade föreställt mig en barnmorske student men det var e. man. Borta av all lustgas får jag nu min epidural och slocknar. När jag vaknar kommer överläkaren och säger Jag är ledsen men vi måste göra kejsarsnitt. Du är öppen 4 cm det går inte mer. Gör vad ni måste säger jag å strax rullas vi in på operation. Sjuk Känska när de skär i mig och Peter är med å håller mig sällskaå. Inget blod såg man bara känslan av att Nån drar i en, Så plötsligt hör jag ett skrik Christoffer är ute Oh jag gråter och. Sen försvinner  BM å Peter å jag sys ihop. -Vad fin han e han ska bu vara ful gråter jag när df lägger honom på mitt bröst. Alla skrattar. Oeyer får gå ut p titta på blodmånen ochjsg körs mer tiöl uppvak för stt sen återförenas med min fanilj.

Av karma-is-a-bitch - 5 oktober 2015 16:45

5.33 kom han, en perfekt liteN pojke på 3600. i 22 timmar kämpade vi då förslossningsläkare. Brslutade om kejsarsnitt.

Efter både lustgas och ryggmärgsbedövning så gick det inte längre.

Lika bra det, men ont i såret har jag och blöder lika mycket som jag läcker mjölk. Men visst e det jobbigt men underbart på samma sätt. Bara jag inte har jag ont när jag ska på impro.


uppvaktade har vi blivit från båda släkter tom Gunnar hörde av sig å grattade, och hans namne C liksaså.

Känns väldigt bra 

så nu är han här mitt lilla mumintroll Christoffer 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards